Enam Serangkai // Team Roro.
Assalamualaikum. 


Hari ni aku nak cerita tentang enam orang sahabat karib iaitu aku, aina, thierah, khai, qis dan naz atau lebih dikenali sebagai "Enam Serangkai // Team Roro". Ceritanya kami ni sahabat karib dari darjah satu lagi . Dan kami paling pantang kalau ada orang nak memecah belahkan kami . Sebenarnya, kami ada tujuh orang ahli, tasnim . Tapi tasnim dah pindah KL tahun lepas .Tasnim ni tinggi, putih dan kadang-kadang garang orangnya . Hehe sorry tas . Okey, berbalik kepada tajuk . Kemana pon kami pergi, kami tetap bersama . Kalau sorang nak pergi tandas, semua nak pergi tandas ehehe . Jangan risau kami ni nampak je garang, tapi realitinya tak pon . Tapi kalau ada orang nak cari gaduh dengan kami, memang kami akan bertukar jadi power rangers dalam masa tak sampai 10 saat . Memang nahaslah kau kami kerjakan . Dalam enam serangkai, kami berkawan secara berpasangan . Macamni, aku dengan aina, thierah dengan khai dan qis dengan naz . Nampak tak ? Kadang-kadang kami bertukar pasangan . Lebih kurang macamni, aku dengan thierah, khai dengan naz dan qis dengan aina ataupon aku dengan naz, thierah dengan khai dan qis dengan aina atau senang cerita kami tak kisah berpasangan dengan siapa pon, asalkan enam serangkai :). Ni lagi satu nak cerita, haritu adalah aku bagi surat mintak maaf dekat sorang budak ni . Kenapa aku mintak maaf ? Adalah . Rahsia k rahsia . Then dia balas . Aku tak ingat camne dia balas sebab yg pegang surat tu sekarang ni naz . Yang aku ingat camni, "aku tak kiralah 5 , 6 serangkai". See ? Dia memperkotak katikkan nama group kami . INGAT ! Kalau ada orang nak cari gaduh dengan kami, kami akan bertukar jadi power rangers dalam masa tak sampai 10 saat . Kalau memperkotak katikkan nama group kami, itu kami anggap cari gaduh dengan kami . Cuma nasib budak tu baik sebab masa kami baca surat tu, hari Jumaat . Hari Jumaat enam serangkai memang pijak semut pon tak mati hahaha . Lagi satu, kalau ada budak marah ahli enam serangkai memang kami akan bertukar jadi power rangers dalam masa tak sampai 10 saat . Contohnya camni, semalam pagi, qis datang lambat . Budak-budak enam serangkai semua dah pergi baca yassin di surau . Masa qis nak letak beg dalam dewan , daniel pon sampai . Then daniel cakap qis bodoh . Memanglah kau cari nahas dengan kami . Cuma nasib dia baik, sebab semalam hari Jumaat . Macam aku cakap tadi, kalau hari Jumaat enam serangkai pijak semut pon tak mati . Selain enam serangkai, kami dikenali sebagai "Team Roro". Dan kami ada gelaran masing-masing . Macamni , kalau aku "echa_roro" . Kalau aina "aina_roro". Kalau thierah"thierah_roro". Kalau khai "khai_roro". Kalau qis "qis_roro". Dan kalau naz "naz_roro". Nak gelak ? Gelaklah . 10 saat lagi kau tengok ada 6 power rangers depan kau ehehe gurau je . Okeylah, sampai sini saja cerita "Enam Serangkai//Team Roro". Kalau ada sambungan, akan terbitlah post baru bertajuk "Enam serangkai//Team Roro versi 2". Nak gambar ? Rasanya tak perlulah gambar bagai . Sebab yang kawan dengan enam serangkainya aku , bukan kau . Kbyee .